Assalamualaikum...

Blog ni hanyalah mengenai rentetan hidup, luahan hati dan tempat curahan segala idea dan pendapat penulis.

Blog ini juga ada menggunakan perkataan aku sebagai penulis yang mana mungkin kasar dan tak mesra bunyinya. Sorry not sorry, this is my style.

Aman tanpa perang,
Ammanda Elydia.


Monday, 16 July 2012

Nothing to do with you.

Assalamualaikum.

Once upon a time, there's a lovely lady who live in a small, old hut in the middle of a jungle named....

Apa yang aku mengarut ni? =_="

Aku perasan kan, aku selalu ketawa. Aku ketawa bila aku gembira. Biasalah tu kan? Bila gembira, kita ketawa. Bila ketawa, Kita gembira. Kan? Ehh? Yang menjadi masalahnya ialah aku akan ketawa walaupun aku sedih. Apakah?

Tak percaya? Okey, ni antara kejadiannya:

Situasi 1.

Masa kuiz Bio yang terakhir sekali aku dapat markah 14/15. Wah, hebatnya! Apa yang hebatnya kalau aku seorang je yang dapat 14, sedangkan orang lain dapat 15? Tang mana hebatnya? Ce cakap sikit? Sepatutnya aku sedih lah kan. Tapi sebaliknya yang terjadi. Aku tergelak-gelak, tapi lepas tu menangis. Gelak balik, lepas tu nangis dan benda ini berulang-ulang. *dah macam orang gila dah :P

Kadang-kadang aku akan gelak tanpa sebab contohnya,

Situasi 2

le me    : *sedang buat homework dan tiba-tiba* Hehehe.. Hehehe..
le friend   :  Ehh Manda. Ko ni kenapa? Aku selalu tengok ko gelak sorang-sorang. Kenapa?
le me    :  Entah. aku terasa macam nak gelak, aku gelak je la. *sambung gelak. XD

Did you see? Haihh. Aku sendiri pun tak tahu kenapa aku akan gelak tak kira waktu, tempat dan situasi. Maka, masalah pun bermula!

Once, I was looking at someone doing some not really funny thing and his action made me remembered of someone in the past. I remembered how that second someone made funny things. I laughed at that moment and that first someone thought that I was laughing at him/her. Err, basically did you understand the situation? Yes? Good.

 I'm so sorry. I didn't mean to hurt you by laughing at you. It was not you the reason I was laughing. I'm so sorry! =,="

I always do some kind of flashback whenever something happens and cause me to remind of the past. It is really annoying as I could in the same time, hurt someone even though I didn't mean it. It was not only him/her that I hurt. There were a lot!

So, to anyone who have not knew me yet, maybe they would say that I'm such a freak, unpolite, bla3... A kind reminder for all, I hope that every time I accidentally laugh at you, please forgive me. Sometimes, it is not really you the reason I laugh evilly.

Please, forgive me.. -__-"

2 comments:

  1. Replies
    1. haha! ketara sangat kew.. alaa.. kuat gelak tuh sebab na tunjuk gigi taring yang canteekkk neyh sbenar err.. hua3! :D

      Delete