Assalamualaikum...

Blog ni hanyalah mengenai rentetan hidup, luahan hati dan tempat curahan segala idea dan pendapat penulis.

Blog ini juga ada menggunakan perkataan aku sebagai penulis yang mana mungkin kasar dan tak mesra bunyinya. Sorry not sorry, this is my style.

Aman tanpa perang,
Ammanda Elydia.


Friday, 7 December 2012

Beban itu masih tertanggung!

Assalamualaikum.

Hmmm, hati ini gelisah lagi. Lepas satu, satu yang datang. Berturut-turut sehingga kadang2 tak termampu nak tanggung. Letih. Penat. Jemu. Hmmmmm..

Buat ini tak jadi. Buat itu tak jadi. Yang sini masalah. Yang sana pon masalah. Kalau bukan aku, pasti orang sekeliling aku, orang yang aku sayang. Sayang..

Tapi, ingatlah! Allah tak akan sesekali membebankan hambanya dengan sesuatu yang tak tertanggung oleh hambanya. Ingat!

Ya Allah, ampunkan aku atas kesilapan ku ini. Maafkan aku kerana cepat benar berputus asa. Aku tahu aku lebih kuat kerana aku ada KAU. Aku tahu aku boleh jadi lebih kuat!

Ku kutip sisa2 kekuatan yang ada. Ku kumpulkan. Padukan. Semoga dengan sisa ini, akan bercambah lagi kekuatan yang baru. Yang lebih hebat dan gagah dari yang dulu. Akan aku pastikan.

InsyaAllah! :)


No comments:

Post a Comment