Assalamualaikum...

Blog ni hanyalah mengenai rentetan hidup, luahan hati dan tempat curahan segala idea dan pendapat penulis.

Blog ini juga ada menggunakan perkataan aku sebagai penulis yang mana mungkin kasar dan tak mesra bunyinya. Sorry not sorry, this is my style.

Aman tanpa perang,
Ammanda Elydia.


Saturday, 29 December 2012

Preparatory course done!

Assalamualaikum.

After a few months of Russian language classes, or to make it more accurate, half a year or 6 months, at last, I finished my preparatory course successfully. I repeat, SUCCESSFULLY. Alhamdulillah!

Yeah, after a lot of hard work, study, study, study, ..., ..., I got it! I tell you, to gain a success, even though it is just a little-tiny-miny success, you still had to WORK HARD. Phewww.. *work hard la sangat. :p

The writing test was held on 24th December and the oral was on 27th December. Hmm, and praise be to god, I succeed to get 5! Say what?! Only 5? Dah itu yang paling tinggi.. tu je laa.. tak kan nak 6 kot.. melampau bebenor. -,-

Ok, I don't mean to boast here. Just, want to share how I feel when I knew that I got that "5". Ohh, Alhamdulillah! I cried in my solah, in my prayer. Giving thanks to Allah. How much I thank HIM, for this small little present. Thank you Allah! :')

But, despite of all that, enjoying the giving I received, I still do feel sad. Why? Why should I? Because... my friend, actually some of them didn't received 5. Yeah, it's easy to say that it is ok, you've done well, bla3.... but, i'm not in their shoes. I do feel the sadness, but I can't really feel the pain as they do. Sorry. :(

However, when this thing happens to me, I will always and always and always think like this:
"Why do you had to feel sad? It is destined that you get what ever you get. You have done your very best and yet, you also had relied everything to god. Remember, Allah looks at our efforts. How much we put on it and not on our result. Allah is the best planner. He give what is the best for you. Rest assured in Allah. Then, why must be sad? Take it, accept it. Thank Him for whatever you get."
Life doesn't end there. Wake up, pick up all the pieces. keep moving on!

.... and she smiles :)

Alhamdulillah...!

The first sem of first year of medic lifewill start on 9 December 201 and on 10 December 2012, we have to sit for one entrance exam. ENGLISH TEST. Ohh man! Wish me luck! ;)

Monday, 10 December 2012

When the war begin!

Assalamualaikum.

Sekarang aku nak cerita pasal 'the war day'! War? Aku ada perang dengan sesiapa ke? Ehh, taklah. Sebenarnya, aku main paintball. Main tembak-tembak. Main perang-perang. Peluru dia bukan peluru betul, offfkosss~

Tapi, walaupun bukan yang betul, sekali kena, memang terasa sakitnya. Peluru dia just sebiji bola cat. BOLA CAT. Hmmm. Perasaan masa tu? Huhhh. Sangat, amat mendebarkan. Tuhan je tahu betapa takut, gementar, ketaq lutot nye aku masa tu. Ahh, senang cakap memang rasa cam tak boleh nak berdiri laa. Saaaaaaaaaangat takut!

Aim: rampas bendera pihak lawan dengan cara menyerang. TAPI! ada tapi ya.. dalam masa yang sama kena tembak pihak musuh yang serang kita dan kena pertahankan bendera di kubu kita. Huhh, susah. Amat amat amat susah...

Tiba-tiba, aku jadi teringat pada saudara kita di Palestin. Aku jadi terfikir  bagaimana pula mereka di sana? Hari-hari dihujani peluru. Peluru BETUL bukan bola cat. Berlari ke sana ke mari mencari tempat perlindungan. Bermati-matian mempertahankan negara, mempertahankan ISLAM! Bagaimana dengan mereka?

Hari-hari bergadai nyawa mempertahankan bumi tanah tercinta. Ahhh! Tak sanggup nak terus dibayangkan. T.T  Aku yang terkena bola sikit dah merengek membebel macam nak pecah dunia. Diorang patah tangan patah kaki tapi tetap masih kuat untuk bangun berjuang. Aihhhh, malu dengan diri sendiri. Malu dengan saudaraku di sana. Malu dengan ALLAH!

Sungguh, dalam berseronok, ada perkara yang harus kita ambil sebagai iktibar. Setiap yang berlaku tu, ada sebabnya ALLAH buat perkara tu terjadi. Ada saat kita perlu berfikir kenapa ALLAH menjadikan kita yang berada di tempat itu?

Masih kurang apakah pada diri ini? Amal apa yang belum lengkap? Apa yang belum aku selesaikan?

Ya, ambik masa, dan cuba fikirkan...


Friday, 7 December 2012

Happy birthday Ibu!

Assalamualaikum.
"Happy birthday to you. Happy birthday to you. Happy birthday to IBU!! Happy birthday to you."
Ibu, selamat menyambut ulang tahun yang ke-......*sila isi tempat kosong dengan jawapan yang ibu nak. Ehehe~

Ibu, di sini ann nak doakan ibu supaya sentiasa diampuni dosa-dosa ibu, dirahmati dan disayangi Allah selalu, dilindungi Allah dari segala musibah, kejahatan, kemungkaran dan apa-apa sahja gangguan dari makhluk-makhlukNya.

Ann doakan ibu sentiasa mendapat tempat di sisinya dan ditempatkan di dalam syurgaNya yang tertinggi. Semoga ibu juga dipanjangkan umur untuk terus beribadat kepada Allah, dimurahkan rezeki, diberi kesihatan tubuh badan dan dipermudahkan urusan di dunia dan di akhirat.

Ibu, ann nak ucapkan terima kasih untuk ibu, atas segala pengorbanan dan jasa yang ibu taburkan untuk ann dan adik. Terima kasih ibu untuk setiap air peluh ibu yang mengalir sejak ann ada dalam kandungan ibu sampai ke saat ini dan sampai ke nafas yang terakhir.

TERIMA KASIH IBU!

Ibu, ann nak mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki atas SEGALA, SEMUA, kesilapan yang ann buat kat ibu. Maafkan ann, ampunkan ann atas segala ketelanjuran ann dalam berbicara, berfikir, lintasan hati dan perbuatan ann. Ampunkan ann jika ada ann MENDERHAKA. T.T

Last but not least, I wish you happiness in your life in the world and especially in the Hereafter. ^_^


Beban itu masih tertanggung!

Assalamualaikum.

Hmmm, hati ini gelisah lagi. Lepas satu, satu yang datang. Berturut-turut sehingga kadang2 tak termampu nak tanggung. Letih. Penat. Jemu. Hmmmmm..

Buat ini tak jadi. Buat itu tak jadi. Yang sini masalah. Yang sana pon masalah. Kalau bukan aku, pasti orang sekeliling aku, orang yang aku sayang. Sayang..

Tapi, ingatlah! Allah tak akan sesekali membebankan hambanya dengan sesuatu yang tak tertanggung oleh hambanya. Ingat!

Ya Allah, ampunkan aku atas kesilapan ku ini. Maafkan aku kerana cepat benar berputus asa. Aku tahu aku lebih kuat kerana aku ada KAU. Aku tahu aku boleh jadi lebih kuat!

Ku kutip sisa2 kekuatan yang ada. Ku kumpulkan. Padukan. Semoga dengan sisa ini, akan bercambah lagi kekuatan yang baru. Yang lebih hebat dan gagah dari yang dulu. Akan aku pastikan.

InsyaAllah! :)


Wednesday, 5 December 2012

Life is not a dream. It won't be.

Assalamualikum.

Sometimes, I wish that everything that had happened was just a dream. Wish to restart everything all over again but I know, it was just a dream. A dream.

*need time to 'digest' everything back.

Sunday, 4 November 2012

Aku ada KAMU! :')

Assalamualaikum.

Kehidupan di dunia ni memang penuh dengan dugaan, cabaran, dan rintangan. Ada yang berjaya menghadapinya dengan tenang. Ada pula yang sedang merangkak perlahan. Ada juga yang masih terkapai-kapai mencari jalan keluar. Tak kurang juga yang rasa dirinya gagal dalam cubaan itu. Macam-macam pandangan dan pendapat yang timbul dari bibir masing-masing.

Berfikir, aku dalam golongan yang mana? Mungkin yang terkapai-kapai itu. Aduhhh...

Namun ingatlah, tuhan sentiasa bersama kita. Di mana jua, bila masa pun, jika kita rasa jatuh, jatuh sehingga tak mampu, tak terdaya nak bangun dan bangkit meneruskan perjuangan, ingatlah Allah masih ada. Allah sentiasa ada. Ya, sentiasa ada.

Buanglah ego mu! Campakkan perasaan malu mu! Angkatlah tanganmu kepada tuhan yang maha esa! Berdoalah. Sesungguhnya, Allah suka pada yang meminta-minta, merayu-rayu kepadaNya..

Sedarkah kamu pabila kamu ditimpakan musibah, kesusahan, cubaan dan sebagainya, itulah tanda Allah sedang merindukan mu! Merindukan doa dari hamba-Nya yang satu ini. Rindu untuk mendengar suara hambaNya merintih sayu, meminta dan memohon daripadaNya.

*Empangan pecah*

Allah...

Sedarkanlah aku dari lamunan yang panjang ini. Sedarkan aku dari terus hanyut dibawa pergi kehidupan duniawi. Sedarkanlah aku bahawa aku masih ada tuhan yang sentiasa MENGASIHI, MENYAYANGI, MELINDUNGI dan MENGAMPUNKAN hambaNya ini.. Sedarkanlah aku ya Allah!

*Air mata makin laju*

Sungguh, berasa malulah kita kepada Allah, seandainya dalam sehari, tidak terdetik sekali pun nama Allah. Allah yang telah menciptakan kamu, memberi rahmat, melimpahkan rezeki, mengurniakan kasih sayang dan memberikan segala-galanya. :')

Ya Allah. Ampuni aku, seandainya pada suatu ketika, aku terlupa untuk mengingatiMu, terlupa untuk bersyukur padaMu, terlupa bahawa aku adaMu. Tetaplah mengasihi aku, menyayangi aku dan tempatkanlah aku dalam orang-orang yang dikasihimu.

Amin.

Friday, 26 October 2012

I'm in Russia! ^o^

Assalamualaikum.

*koff koff* Wow, it has been a long time since my last update heh? Life has been so hectic all this time. Need to rush here and there. Phewww!

Ohh, by the way, I'm in Russia now! Actually, almost 1 month I've been here. Being to busy with some adaptation of life *lol

Everything is just fine. Even though it's autumn here, the weather is very cold. Temperature has always been lower than 5'C. Nahh, it's normal. :P

The hostel was just nice. There are hot and cold water. The weather is uncertain. It changes all the time. Sometimes it was so warm that I sweat a lot and sometimes it became so cold, causes me to shiver. Hew3! :3 So, hot water is always needed.

Ohhhhh! There's laundry service here! There are Mama who handle the laundry services. We only need to send our clothes in a laundry bag and leave them to Mama. Every 2 to 3 days, I will send my clothes to the laundry room. Ibu, your daughter is not washing her clothes by herself anymore. Ehehe.

When we talked about food, it is not really hard to find some. To find some fast food which is halal in this country is of course difficult. We can only eat pizza or burger or blin*Russian food which has only vegetables in it or only seafood product. As I have allergic towards some seafood, so I will have a narrower menu scope of fast food. :P

Here we have no one to cook for us. So, we have to cook by our self. If I refuse to cook, then I'll be left to death. No one will cook for you. You have to be more discipline and independent. By the way, I'm learning some new recipes from my roomate, Zai. She is a good cook and I'm a bad student. I have zero knowledge about cooking. Need to learn from the bottom. Wheww!

Key board locked. Bye! ;)

Sunday, 16 September 2012

Oh My Madam!

Assalamualaikum.

The story begins from the Russian class. Okey, the madam in charge for teaching us the Russian language is Elena.(baca: Yelena) In today's class, she kept singing and was very happy not as usual. This was so weird! -__-"

source: GOOGLE
Today, our madam had a lot and a lot of story that she told us. She was so enthusiastic when she told us her stories. She acted based on what she storied us. Full of style and energy. Today's class was the most happening! :)

source: GOOGLE
Then, the true story begin. When the class finished, the rain poured down like cats and dog! How can we get back to the hostel? Everyone had their own transport. Only me and Sam the one that were left behind. Wuwuwuwu. T_T

Suddenly, madam Elena invited us to have a ride with them. OMG! We were so afraid that they might ask us about Russian language. We just accept their invitation and here we go! We had to show them the direction to our hostel in Russian language! Huuuuu~

As we reached the hostel, we said 'balshoi spasiba' *thank you very much in Russian language* and Mr. Popov looked so happy to hear us talking in Russian. Ehehe~

That's all. It was just some story that I just wanted to write it down here so I can read it again and again and again. Madam Elena, Miss Marina and Mr. Popov, thank you for the ride! ^_^

Tuesday, 11 September 2012

Aidilfitri at TATI. :)

Assalamualaikum.

Got back from home, we celebrated Aidilfitri at TATI. Not so awesome, but just nice. :)



* abaikan background. -__-'

Preparing the satay. :)




The girls. :)

Jejak kasih session. Me with Syahidatul, ex-SKP. :')

Salam raya with kak Ayu, our Math lecturer.





Opps! One more. To AWAK, he's just a friend of mine, Syawal. Don't worry. Do you still remember that I had storied you about this one boy at TATI. So, this is him. :)


Okey, till here. Bye! ^__^

Friday, 7 September 2012

Dinner at RIYAZ. :)

Asslamualaikum.

As I have free time today, I would like to use this time to write the story about how I get to be a billionaire!*billionare lah sangat. :P

On 27 August 2012, YT made a dinner for their scholar. Actually, that night was the night for us to celebrate Aidilfitri together and in the same time YT was giving out the cheque for the scholar to use to make some preparation to Russia. That's the reason why I said I was a billionaire.

Focus on what happened at 9.40-11.00. Hew3! :3






With my BTN group leader, Shauqi.

Me with kak Fara. :)
With Dr wanna-be from Jordan! :)


The End! ^__^

Sunday, 5 August 2012

I'm going to BTN!

Assalamualaikum.

Tomorrow is Nuzul Quran Day and tomorrow I will also go to BTN!

BTN stands for BiroTataNegara. Waa, I'm going to BTN already. I'm going to Russia!

Done packing this afternoon and now I'm sitting in front of the laptop, spending all the time I have to online as I will not going to bring my laptop there for sure. Ohh yes, I won't bring my camera too. So, I don't think I will write anything about BTN on my return here. Maybe? :3

As what I heard before, no HANDPHONE is allowed. OMG! How come mehh? I am so dead by tomorrow. I can't live without my handphone by my side. Not even a second!*over. Lets see what will happen tomorrow.

I'm so afraid thinking of going to BTN and I don't know why I'm so afraid. Lololol~

Friday, 3 August 2012

Iftar with YT scholars at Awana.

Assalamualaikum.

"Erkkk~" Alhamdulillah kenyang. :)

First of all, I would like to wish a zillion lemon of thank you to:
Yayasan Terengganu
TATI
Syaza and Apih
Pihak yang terlibat secara tidak langsung*ada ke?

Today, I had an iftar with all my scholarmates at Awana Kijal Resort. All those name I mentioned in the list 'hits carta terhebat' above were the one that involved a lot in handling this program. From the sponsor, the transport, bla3... SO, thank you a lot! I think I will be satiated until break fast tomorrow. Lol.

Okey, lets the pictures tell you the story. :)

In the bus, before departure. with Fara.

Meet the tablemate. The most right is Zai. The new student who will also  fly to Volgo. 

Heyy, that's me!*peace

The three gorgeous! :3

Smile! :)

Pinky-pinky girls! ^o^

...and again, the gorgeous!


Moscorians to-be.

Volgorians to-be.

The boys. Yes, only this 7. :p

Roommates A113. :)

Roommates A111. :)

This is what we call a plate of happiness. :3

Some desserts. Some? Lol.



...and more desserts! Hehehe~

Fara and Sam. :)
Then, everyone some of us left to perform the Maghrib prayer in one of the hotel's room. The room was very beautiful, nice, tidy and cool. Lets proceed to the next picture!







Me and Kak Farah

Kak Mayamin, me and Kak Farah. :)

Fara, Yu Chin and me!

Le me and Syaza. I heart you dear! ^_^
Actually, this entry should be posted yesterday but as I was so full, I fell asleep right away as I reached my room. Till here, bye!